• Lorem ipsum
FAQ
Productgerelateerde vragen
Mijn maat staat er niet tussen

Artikelen in onze outlet zijn uitlopende artikelen, het kan daarom voorkomen dat jouw maat er niet meer is. Deze komen helaas niet meer terug in de collectie. Is het geen outlet artikel en staat jouw maat er niet tussen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. 

Ik twijfel over de maat, welke maat moet ik kiezen?

Heb je de maat opgemeten volgens de instructies op onze website, maar twijfel je over de juiste maat dan adviseren wij het volgende:

- Als je twijfelt tussen twee maten, kies bij halsbanden dan altijd voor de kleinste maat in de maattabel. Als je voor een te grote maat kiest dan blijft er een lang stuk halsband uitsteken als je hond de halsband om heeft

- Kies bij tuigen altijd voor de grotere maat als je twijfelt tussen twee maten. Kom je er aan de hand van de maattabel niet uit, dan adviseren wij om de volgende volgorde aan te houden bij het kiezen van de juiste maat:

  1. borstmaat
  2. nekmaat
  3. gewicht

De borstmaat is dus leidend, daarna de nekmaat en als laatste het gewicht.

Bieden jullie op maat gemaakte of gepersonaliseerde opties voor hondenhalsbanden, hondenriemen, of hondentuigen?

Wij bieden helaas geen op maat gemaakte of gepersonaliseerde opties voor hondenhalsbanden, hondenriemen of hondentuigen. Wel is het mogelijk om onze artikelen op jouw eigen manier te stylen door gebruik te maken van accesoires zoals kwasten, pompoms, treasures. De hondenpenningen kunnen wij wel personaliseren met de naam van jouw hond en evt. andere gegevens. 

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Ben je niet helemaal tevreden over je bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected]. Om jouw klacht in behandeling te kunnen nemen hebben wij de volgende informatie nodig:

  • duidelijke omschrijving van de klacht inclusief foto's van het artikel
  • het ordernummer van de bestelling 

Heb je een klacht over een artikel dat bij een verkooppunt gekocht is? Ga met het artikel en het aankoopbewijs naar de winkel waar je het artikel gekocht hebt, zij helpen je dan verder.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Heb je een artikel bij ons gekocht en wil je weten hoe het precies zit met de garantie?

In Nederland geldt een wettelijke garantie op producten. Deze regeling houdt in dat een product moet voldoen aan de redelijke verwachtingen die je als consument ervan mag hebben. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland, dat is omdat het ene product langer meegaat dan het andere. Wij bieden standaard 1 jaar garantie na de datum van aankoop. Binnen deze periode heb je recht op kosteloze reparatie of vervanging van je product als het gebreken vertoont die niet komen door normale slijtage, verkeerd gebruik of externe factoren.

Is het probleem met het product je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Heb je het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie.

Hoe meet ik de nekomtrek van mijn hond?

Het opmeten van de juiste maat voor een Dog with a Mission halsband is eenvoudig en vereist slechts een slap meetlint. Volg de onderstaande stappen om de nekomvang van je hond nauwkeurig te meten:

  1. Neem een slap meetlint: Kies een meetlint dat flexibel is en gemakkelijk om de nek van je hond kan worden gewikkeld. Een slap meetlint is ideaal omdat het comfortabeler is voor je hond en een nauwkeurigere meting mogelijk maakt.

  2. Plaats het meetlint rond de nek: Wikkel het meetlint rond het breedste deel van de nek van je hond, net onder de kaaklijn. Zorg ervoor dat het meetlint niet te strak of te los zit. Het moet comfortabel aansluiten zonder de ademhaling van je hond te belemmeren.

  3. Lees de meting af: Zorg ervoor dat het meetlint vlak ligt en lees de meting af op het punt waar het uiteinde van het meetlint elkaar ontmoet. Dit is de nekomvang van je hond.

Belangrijk: Onthoud dat je altijd de nek van je hond moet opmeten, zelfs als je al een halsband hebt. Dog with a Mission hanteert namelijk zijn eigen unieke maten en het opmeten van de oude halsband kan leiden tot een onjuiste maatkeuze.

  1. Controleer de maattabel Ga naar de   maattabel op onze website en zoek de nekomvang van je hond op. De maattabel geeft aan welke maat halsband geschikt is voor de gemeten nekomvang. Zorg ervoor dat je de juiste maat selecteert om ervoor te zorgen dat de halsband perfect past en comfortabel is voor je hond.

Door het volgen van deze eenvoudige stappen en het gebruik van een slap meetlint kun je de juiste maat voor een Dog with a Mission halsband bepalen.

Zie hier onze  maattabel

Hoe onderhoud ik mijn producten?

Leren Producten

Leren Halsband

  • Schoonmaken:Regelmatig afnemen met een vochtige doek om vuil en zweet te verwijderen. Gebruik een speciale leerreiniger voor een grondigere schoonmaak.
  • Conditioneren:Periodiek een leerconditioner aanbrengen om het leer soepel te houden en uitdroging of scheurtjes te voorkomen.
  • Drogen:Laat aan de lucht drogen als het nat is geworden, weg van direct zonlicht of warmtebronnen.
  • Controle:Regelmatig controleren op slijtage, beschadiging en of alle onderdelen nog goed vastzitten.

Leren Riem

  • Afvegen:Regelmatig afnemen met een vochtige doek en af en toe een leerreiniger gebruiken.
  • Leerconditioner:Regelmatig behandelen om het materiaal soepel te houden.
  • Luchtdrogen:Aan de lucht laten drogen als het nat is, weg van hittebronnen.

Leren Tuigje

  • Schoonmaken:Vuil verwijderen met een vochtige doek en af en toe een leerreiniger gebruiken.
  • Insmeren:Periodiek behandelen met leerconditioner.
  • Drogen:Aan de lucht laten drogen, uit de zon en weg van warmtebronnen.
  • Check:Regelmatig controleren of alle onderdelen nog in goede staat zijn.

Zorg op deze manier goed voor je leren hondenspullen, zodat je hond er comfortabel gebruik van kan maken.

Autokleden en Stoffen Producten

Wassen in de wasmachine op 30 graden. Met gelijke kleuren wassen. Niet in de droogtrommel plaatsen.

Voerbakjes

Met de hand afwassen. Deze zijn niet geschikt voor de vaatwasser.

Touwriemen

  • Wassen:Alleen indien nodig en met voorzichtigheid. Gebruik een wolwasprogramma in de wasmachine met een mild wasmiddel. Plaats in een waszakje en vermijd agressieve chemicaliën.
  • Drogen:Aan de lucht laten drogen, uit de zon en weg van warmtebronnen. Zorg dat de riem volledig droog is voor gebruik of opslag.
  • Inspectie:Regelmatig controleren op slijtage of beschadigingen, vooral als je hond neigt naar kauwen op de riem. Vervang de riem bij beschadigingen.

Zorg goed voor je hondenbenodigdheden om de veiligheid en het comfort van je hond te waarborgen.

Mijn hond heeft een witte vacht; geeft de kleur van het leer af?

Gekleurd vettig leer kan minder geschikt zijn voor honden met een witte nek omdat ze soms een klein beetje kunnen afgeven op de haren van de hond met name als de hond nat of de halsband nat wordt. Dit is niet giftig of gevaarlijk en de kleur gaat er gemakkelijk af met zeep en water. Voor meer onderhoudsinstructies verwijzen wij je graag door naar de FAQ "hoe onderhoud ik mijn producten".

Betalen
Welke betaalmethoden accepteert DWAM?

In onze webshop kun je gebruik maken van verschillende betaalmethodes. Bij het afrekenen kun je kiezen voor de gewenste betaalmethode.

iDeal 
Met iDeal kun je online betalen via de vertrouwde online betaalomgeving van jouw eigen bank. 

Creditcard 
Je kunt betalen met MasterCard, VISA of American Express. 

PayPal 
PayPal is een wereldwijd onlinebetaalsysteem dat particulieren en webwinkels gebruiken. Koppel je bankrekening of creditcard en betaal in enkele klikken met jouw PayPal Rekening. 

Bancontact / Mister Cash (België) 
Belgische klanten kunnen gemakkelijk betalen met de fysieke kaart die gekoppeld is aan tegoed op een Belgische bankrekening.

SOFORT Banking: Deze betaalmethode is vooral populair in Duitsland en enkele andere Europese landen. Klanten kunnen directe overschrijvingen vanaf hun bankrekening doen.

Klarna, Afterpay, Billink: Deze diensten bieden klanten de mogelijkheid om producten te kopen en pas later te betalen, vaak in termijnen.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Wij bezorgen in de meeste Europese landen alsmede een groot aantal landen buiten de EU.

Ruilen en retourneren
Hoe krijg ik mijn aankoopbedrag terug na retournering?

Binnen 7 werkdagen nadat wij het artikel ontvangen hebben, krijg je het aankoopbedrag terug. Je krijgt het aankoopbedrag altijd terug op dezelfde manier waarop je dit bedrag hebt betaald.

Ik heb een DWAM artikel bij een verkooppunt gekocht; kan ik deze ook ruilen bij de webshop van DWAM?

Nee, deze kun je alleen bij de winkel ruilen of retourneren waar je het product hebt gekocht.

Kan ik een artikel wat ik gekocht heb in de webshop, terugbrengen in de Dog with a Mission winkel in Bergen NH?

Helaas kun je een artikel wat je gekocht hebt via de webshop, niet terugbrengen of ruilen in de winkel.

Kan ik mijn artikel omruilen?

Het is niet mogelijk om te ruilen in onze webshop. Je kunt het artikel wel aan ons retourneren en een nieuw artikel in onze webshop bestellen.

Ik wil mijn artikel terugsturen, wat zijn de voorwaarden?

Ben je niet helemaal tevreden over het product of wil je een maat groter of kleiner bestellen? Maak gebruik van ons retourportaal om je artikel terug te sturen. Check de voorwaarden voor je retourzending en ga vervolgens naar het retourportaal om je zending aan te melden. 

Het lukt mij niet om de retour aan te melden in het retourportaal

Lukt het niet om je retourzending aan te melden in ons retourportaal? Maak dan gebruik van de volgende checklist:

  • Gebruik voor het aanmelden altijd het ordernummer van je bestelling. Dit begint standaard met de letters ORDB2C gevolgd door 6 cijfers. Dit nummer kun je vinden op je orderbevestiging
  • Controleer of het e-mailadres juist is. Als je gebruikmaakt van meerdere e-mail adressen, zorg er dan voor dat je het e-mail adres invult dat je hebt gebruikt voor het plaatsen van je bestelling 

Lukt het nog steeds niet om je retour aan te melden? Dan kan het zijn dat je bestelling langer dan 30 dagen geleden geplaatst is. Het is dan helaas niet meer mogelijk om de bestelling aan ons terug te sturen.

Is retourneren ook mogelijk zonder gebruik te maken van het retourportaal?

Het is mogelijk om te retourneren zonder gebruik te maken van ons retourportaal. Wij adviseren onze klanten wel altijd gebruik te maken van ons retourportaal omdat je retour dan bij ons geregistreerd staat. Daarnaast biedt het retourportaal ook andere voordelen zoals het aanvragen van een tegoedbon die je kan gebruiken voor je volgende bestelling.

Bestellen en bezorgen
Het lukt mij niet om mijn bestelling af te ronden

Heb je een bestelling geplaatst in onze webshop, maar lukt het je niet om de bestelling af te ronden? Gebruik dan onderstaande checklist om na te gaan of je alle stappen hebt gevolgd:

  • Heb je alle verplichte velden onder het kopje "factuuradres" ingevuld?
  • Heb je de box voor de verzendmethode aangevinkt?
  • Heb je de gewenste betaalmethode geselecteerd?
  • Zijn alle boxen onder het kopje "controleer uw bestelling" aangevinkt ? 
  • Indien je gebruik wilt maken van een kortingscode dan kun je deze kortingscode onder het kopje "controleer uw bestelling" invullen

Mocht het alsnog niet lukken om je bestelling te plaatsen, neem dan even contact op met onze klantenservice.

Wat is de status van mijn bestelling?

Wat leuk dat je een bestelling bij ons hebt geplaatst! De dag voordat je jouw pakket ontvangt, sturen we je een e-mail met de Track & Trace-informatie. Met de Track & Trace-informatie kun je jouw pakket volgen. 
 
Is de status niet duidelijk? Dan helpen wij jou graag bij onze Klantenservice. We staan voor jou klaar! 

Wanneer ontvang ik de bevestiging van mijn bestelling?

Dank je wel voor jouw bestelling! We sturen jou binnen een half uur een bevestiging van jouw bestelling. Heb je deze nog niet? Kan het zijn dat onze bevestiging in jouw Ongewenste E-mail of Spam-map terecht is gekomen? 

Kun je hem niet vinden? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Dan helpen we jou meteen verder.

Ik heb een vraag over een bestelling, hoe kan ik DWAM bereiken?

Je kunt DWAM op de volgende manieren bereiken:

Mail[email protected]

Chat: Klik rechtsonder in het scherm op de chat button en start jouw chat. (tussen 09.00 en 17.00 van maandag t/m vrijdag.)

Telefoon: +31 (0)72-2410001 (tussen 09.00 en 17.00 van maandag t/m vrijdag.)

Wanneer krijg ik een cadeautje bij mijn aankoop?

Als je bij ons boven de €99 besteld, krijg je van ons automatisch een cadeautje!

Waar kan ik DWAM producten in het echt zien?

DWAM producten zijn verkrijgbaar bij diverse winkels in Nederland en België. Kijk voor een winkel bij jou in de buurt via onze Storelocator.

Daarnaast hebben wij een eigen winkel in Bergen (NH) waar onze gehele collectie te zien is! Kom vooral langs met je hond om alles te passen.

Het adres van de winkel is: Kerkstaat 7, Bergen (NH) en we zijn open van dinsdag tot en met zondag.

Dinsdag t/m Vrijdag: van 10.00 tot 18.00 uur

Zaterdag: van 10.00 tot 17.00 uur

Zondag: van 13.00 tot 17.00 uur

I have a question about my order, how can I reach Dog with a Mission?

Chat: Click on the chat button at the bottom right of the screen to start your chat. (between 09:00 and 17:00 from Monday to Friday.)

Phone: +31 (72) 241 00 01 (between 09:00 and 17:00 from Monday to Friday.)

Mail: [email protected]

Ik heb per ongeluk twee keer een bestelling geplaatst, wat moet ik doen?

Heb je per ongeluk een dubbele bestelling geplaatst? Neem dan even contact op met onze klantenservice, dan helpen wij je graag verder! 
Je kunt ons bereiken via chat, e-mail en uiteraard ook telefonisch.

Is het mogelijk om mijn bestelling direct te laten leveren bij een afhaalpunt?

In onze webshop is het helaas niet mogelijk om een afhaalpunt te selecteren voor de levering van jouw bestelling. Het is wel mogelijk om een ander afleveradres in te vullen. Als je jouw bestelling wilt laten leveren bij een afhaalpunt, dan kun je de adresgegevens van het afhaalpunt invullen. Vergeet niet om jouw naam erbij te vermelden, anders wordt het pakket automatisch naar ons teruggestuurd.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt bezorgd door DHL?

Binnen de Benelux moet je voor leveringen met DHL rekening houden met 1 a 2 werkdagen verzendtijd. Door drukte kan het soms wat langer duren dan gepland. Wij adviseren onze klanten rond de feestdagen op tijd te bestellen voor een tijdige levering. Voor zendingen binnen Europa moet je rekening houden met een langere verzendtijd. De bezorgduur van internationale zendingen is afhankelijk van het land van bestemming. 

Ik heb geen track & trace ontvangen

Heb je nog geen track & trace ontvangen en wil je weten of je pakket wel onderweg is? 

Check of de betaling van je order goed is afgerond. Als de betaling niet goed is afgerond dan kan jouw order niet worden verwerkt.

Twijfel je of het wel goed is gegaan met je betaling? Of weet je zeker dat je wel betaald hebt, maar heb je geen track & trace ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag! 

Contactgegevens
Neem contact op
Verstuur
*Verplichte velden